دوشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۸۶

خوشا پر کشیدن

وقتی خبر بابک داد بخش را شنیدم دیگر نمیتوانستم ساکت باشم دیگر نمیتوانستم احتیاط کنم ، دیگر نمیتوانستم ننویسم । گرچه نوشتن من زیاد هم مهم نیست . اما موجی در سرم به تلاطم آمد . این موج مرا به هر سو که میخواست میبرد و میکوباند . نمی دانستم چه باید کنم . تنها به سرم زد که وب لاگ نویسان را سر سیخ کنم تا آنها که قلمشان گداخته تر از من است بنویسند ، تا کمی دوستانم و هم فکرانم به سمت این فاجعه بکشانم. آخر این فاجعه مهمتر از عکس حیوانات و خانه تکانی و اتاق رنگ کردن هست که تو بلاگر نوشته بشه و وقت بهش اختصاص داد . القصه به شکلی دیوانه وار به روی وب لاگ ها حمله ور شدم و تا جایی که توان داشتم و وبلاگ ها را میشناختم شروع به نوشتن کامنت کردم و درخواست کردم تا چیزی بنویسند و چیزی بگویند و حتی به وب لاگ هایی سر زدم که حتی نمیشناختم. دریغ و افسوس از یک مطلب یک نوشته و یا یک خط خبر ، به اینجا ختم نمیشود بعضی از دوستان حتی کامنت های این حقیر را پاک کردن دوستانی که به قول خودمون سختی و انفرادی و این برنامه ها را کشیدند. ولی همه گویا قرص سکوت نوش جان کردند . من نمیدونم حتما باید دادبخش بمیره تا یک نفر یک خط خشک و خالی بنویسه.او هم یک فعال حقوق بشر هست مثل من و شما و به امید من و شما هست .اصلا بگیم هیچی نیست. اصلا قاتل است بیش از 40 روز اعتصاب با لبای دوخته یعنی حتما باید فقط گنجی اعتصاب کنه و همه به دادش برسن یعنی بابک داد بخش هیچ ؟ یعنی مرگ و زندگیش واسه کسی مهم نیست ؟ دوستان وب لاگ نویس روزنامه نگاران و مفسران سیاسی مرا عفو کنید که زیر تیغ برنده این قلم این بار دوستانم را به انتقاد کشیدم اما مرام ما شکستن سکوت است بی هیچ هراسی .
من امروز به هر وب لاگی که میدانم سر میزنم و باز هم میخواهم بنویسند از تمام کسانی که در لیست من قرار میگیرند انتظار دارم به احترام و مسئولیست انسانی خود خطی بنویسند .

خوشا پر کشیدن
خوشا رهایی
خوشا اگر نه رها زیستن
مردن به رهایی!

مهربانانی که در این باره نوشته اند: حسام عزیز، بهزاد گل، هاله ، افکار و گفته هاي گوناگون من ؛ گل کو ، زنانه ها ، سید علی گدا ، وب - آ- ورد

برچسب‌ها:

posted by زندانی سياسی آزاد بايد گردد @ ۹:۴۵ قبل‌ازظهر  

2 Comments:

  • At اسفند ۰۶, ۱۳۸۶, <$BlogCommentAuthor$> said…

    درود بر شما
    سپاس از این همه احساس وظیفه
    سخن ها را باید شنید
    هر آن کس که می خواهد هر نامی می خواد بر آن بگذارد
    گستاخی!!
    به امید ساختن ایران بزرگ
    پاینده ایران
    =/=

     
  • At اسفند ۰۶, ۱۳۸۶, <$BlogCommentAuthor$> said…

    قاصدک عزیز
    هر چه بگویی حق داری. من در باره خودم میگویم که انگار اصلا گیج شده ام. صبح خبرها را نگاه کرده ام که برادر 16 ساله یعقوب مهرنهاد را هم دستگیر کرده اند. نامه حسام فیروزی را میخوانم که نوشته دادبخش عفونت شدید دارد و در حال مرگ است. میخوانم که بسیجی هایی که سرخود مردم را میبردند بیابان و به اسم نهی از منکر میکشتند آزاد شده اند که باز هم بروند بکشند. الآن دیدم که سه نفر دیگر را به اعدام محکوم کرده اند و سی دانشجو را هم دستگیر کرده اند....
    من وجدان بیدار ترا تحسین میکنم.نباید ساکت ماند و باید بلندتر داد زد. همین حالا این مطلب را به وبلاگم اضافه خواهم کرد

     

ارسال یک نظر

<< صفحه اصلي

 
 
دل نوشته

باقي را آزاد کنيد

قاصدك ! هان ، چه خبر آوردي ؟
از كجا وز كه خبر آوردي ؟
قاصدك
در دل من همه كورند و كرند
دست بردار ازين در وطن خويش غريب

کمپین آزادی برای سعید حبیبی و دانشجویان در بند


نگاشته‎ هاي پيشين

بابک دادبخش ، زنداني اعتصابي در آستانه مرگ

مهرنهاد را آزاد کنید

آزادی

ننه حشمت، مادري از سرزمين ايران

تولد مرتضی اصلاحچی

بی گمان می آید...

زمین ز خون ِ رفیقان ِ من خضاب گرفت

سهم من این است

مرثیه

دانشگاه اعتصابی

آرشيو
وب لاگهايي که ميخوانم

کميته نجات پاسارگاد

کميته مبارزه با سانسور

قمار عاشقانه

بابك خرمدين

حشمت طبرزدي

مهرانگيز كار

حسام فيروزي
زنانه ها
مديار
اردشير طيبي
يك قطره

بهزاد مهراني

نيك آهنگ كوثر
زيتون
يك گيله مرد
مسيح علي نژاد
شهر قصه
مسعود بهنود

چگوارا

شيوا نظر آهاري

دموکراسي فرزند جسارت
كوهيار گودرزي
خوابگرد
ويدا خسروي
سيد علي گدا
مهتا بردبار
عباس معروفي

ملاحسني در کانادا
فرنوش معيري
روزبه مير ابراهيمي
فريد سميع نژاد

مرتضي سميع نژاد
الپر
چريك
من نه منم
علي رضا فيروزي
كيانوش سنجري

اصانلو را آزاد کنيد


اخبار دانشجويي

ادوار نيوز
خبرنامه اميركبير
علامه بلاگ
كمپين آزادي پلي‌تكنيك
خبرنامه صنعتي شريف


سازمان هاي حقوق بشري

کميته منع شکنجه
انجمن منع شکنجه
منشور کوروش کبير
سازمان عفو بين الملل
ديوان اروپايي حقوق بشر
اعلاميه جهاني حقوق بشر
سازمان آموزش حقوق بشر
سازمان جهاني منع شکنجه
سازمان ديده بان حقوق بشر
انجمن دفاع از حقوق زندانيان
سازمان گزارشگران بدون مرز
انجمن حمايت از حقوق کودکان
شبكه‌ي بين‌ المللي حقوق بشر
انجمن اينترنتي دفاع از حقوق کودکان
فعالان حقوق بشر در ايران

mobareze ba sangsar


و اما عشق....

احمد شاملو
مصدق
صادق هدايت
فروغ

استاد شجريان